середа, 24 липня 2019 р.

Емоційний інтелект - запорука успіху та щастя


 У минулому столітті вирішував долю учня логічний інтелект, але в сучасному світі емоційний інтелект стає складовою у досягненні успіху та щастя. Тому вчителю треба це усвідомити та намагатися підвищувати рівень свого EQ  та учнів.
За Даніелем Гоулманом емоційний інтелект – це здатність розуміти власні почуття, контролювати сплески емоцій; уміння ухвалювати правильні рішення і залишатись у спокої, оптимістично оцінюючи складну ситуацію. Деякі вчені порівнюють EQ з емпатією, співпереживанням.





Я гадаю, що для формування та  розвитку EQ у школі найкраще використати уроки літератури, бо під час читання творів ми можемо поставити себе на місце різних героїв і усвідомити їхні почуття, емоції.
Матеріалом для художнього читання може бути сам текст твору, цікаві факти з життя письменника, епіграф уроку. Наприклад, коли на уроці учні ознайомилися з біографією автора, можна запропонувати їм дати відповідь на запитання: « Який факт у біографії митця тебе найбільше вразив і чому?» . Так ми дізнаємося які теми є цікавими для наших вихованців і визвемо в них певні емоції, діти не будуть «черствими» до обговорюваного на уроці.
Також учитель може звернутися до прогнозованого читання, коли робота починається з питання до учнів: «Як ви гадаєте про що буде йти мова у творі з назвою «Золотий жук» або «До кого, на вашу думку, звертається ліричний герой вірша Г. Аполлінера «Зарізана голубка й водограй»? Не зайвим буде обговорити назву твору, імена та прізвища героїв. Наприклад, назву роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара», оповідання А. Чехова «Хамелеон», комедію М. Гоголя «Ревізор». Це дасть змогу учням зрозуміти, що у творі немає нічого випадкового.
Зв’язок літератури з життям дає можливість показати складність, багатство навколишнього світу, виховати в учнів прагнення до подолання труднощів через приклади з творів. Для цього треба наблизити проблеми героя твору до сучасного школяра. Наприклад, при вивченні твору О. Пушкіна «Казка про мертву царівну» можна поставити такі запитання « Чи гарний цар чоловік, правитель, батько?» Чи можна було б уникнути деяких подій у творі, якби це було так?
Уроки літератури сприяють формуванню способу мислення та дій людини, що знає суспільство та розуміє інших людей, уміє жити в сучасному світі, усвідомлює наслідки своїх вчинків. У дітей, які можуть знаходити спільну мову з однокласниками, розуміти почуття один одного не виникає поширеної шкільної проблеми – булінгу. Ось чому важливо під час навчально-виховного процесу формувати та розвивати емоційний інтелект.
Тут ви зможете перевірити рівень свого емоційного інтелекту https://www.arealme.com/eq/uk/

Немає коментарів:

Дописати коментар