четвер, 8 серпня 2019 р.

Як правильно хвалити дитину на уроках


Коли мене критикують,
я можу себе захистити,
але проти похвали я безсильний.
Зигмунд Фрейд
Перед вчителями завжди постає питання чи треба хвалити учня. Моя думка, що потрібно, але розумно та мудро. Адже правильна похвала підвищить самооцінку школяра, посилить мотивацію до навчання, за її допомогою можна оцінити старання учня. Правильна похвала – прекрасний інструмет вчителя, стимулятор до руху вперед і пізнання нового.
 Найголовніше чому треба навчитися вчителю – це хвалити не самого учня, а його дії. При цьому вказати конкретно, що найкраще вдалося школяру. Приміром, дивлячись на дитячий твір, потрібно відзначити елементи, що гарно вийшли у дитини, «У тебе вийшов гарний вступ, лаконічний та ще й цитату використав».
Деякі вчителі можуть похвалити дитину, порівнявши її з іншими. Наприклад, «Ти виконав завдання краще, ніж відмінник Іванов». Так робити не можна. Після такої похвали у школяра виникне надмірне самолюбство та хвастовство. Якщо постійно користуватися таким методом, то ви позбавите дітей мотивації і в майбутньому вони будуть обирати нескладні завдання, щоб не втратити лідерства.
Також хвалити треба у міру та за діло. Якщо співати оди за дрібязок, дитина швидко звикне, потім взагалі не буде звертати уваги на похвалу. Педагогічна похвала повинна бути заслуженою, помірною та щирою (підкріплюйте усмішкою, відкритими жестами).



Варто відмітити, що хвалити бажано відразу – після вчинку чи дії учня. Не треба чекати вдалого моменту, бо діти з низькою самооцінкою часто применшують свої здобутки. Похваливши одразу, ви схвалюєте їх старання.
Тому варто памятати про безмежні можливості похвали та «правила» її застосування. Постійно шукайте привід похвалити своїх учнів, і ви його знайдете.

Немає коментарів:

Дописати коментар